zondag 20 juli 2008

Wat is er nu met Joris?



Mijn slaapproblemen met Joris zijn opgelost. Geen gekrabbel meer aan de slaapkamerdeur een geen nachtelijk gekrijs!

Als Sam en ik uitgespeeld zijn met Sams pluis, komt Joris gewoonlijk op bed en zoekt een plekje dicht tegen mij aan. En als ik 's nachts even naar het toilet moet, blijft hij gewoon liggen. Wat een vooruitgang met een week geleden!

Gisteravond was het ietsjes anders. Joris ging in een mandje liggen. En toen ik om 5 uur wakker werd zat Joris in de kartonnen doos met speelgoed. "O, hij kan ergens niet bij" , dacht ik nog.......totdat......... Ja duidelijk, ik hoorde dat Joris aan het plassen was...... Hij past net in die doos. Joris heeft de gewoonte om tegen de achterwand van de kattenbak te plassen en zo deed hij het ook in de doos....

???? De kattenbak is niet schoon, maar ook niet zo vies dat er niets meer op gedaan kan worden!

En die blik van Joris......... Ik heb hem op de kattenbak gezet. De kartonnen doos op het balkon gegooid en het speelgoed in water met kattenpisverdelger........

Ik ben ontzet........wat is dit nu?

Joris kwam gewoon weer bij me liggen, Sam keek alles aan vanaf de krabpaal........En om half tien vond Doortje het lang genoeg geweest........ Dus toen zijn we alledrie opgestaan!

Ik heb het speelgoed op een oude tv- gids te drogen gelegd, de kattenbak schoongemaakt en heb hierna ontbijt klaargemaakt voor de katjes en mij...........

Wat is er nu met Joris?

2 opmerkingen:

Mevrouw Katblad zei

Sommige katten houden niet van het delen van de kattenbak met anderen. Als Joris er zo eentje is, kun je het proberen met een extra bak erbij!
Succes verder!

Trudi zei

Joris plast hoog tegen de achterkant van de bak met als gevolg dat de urine via een klein gaatje tussen de deksel en de bak komt. Nu had een stukje keukenrol tegen de achterkant gehangen en aangezien deze al doordrenkt was, had meneer geen zin om geen kontje nat te maken.....