maandag 7 juli 2008

Ik wil slapen!






















Hoewel Joris nu 3 maanden bij ons bivakkeert, krijg ik toch niet echt hoogte van dit mannetje.
Tjee wat maakt ie een kabaal en dan vooral 's nachts.

De eerste nacht met Joris was een slapenloze. De andere katten sliepen in de huiskamer. Hij sliep bij mij op bed, maar werd elk uur wakker, waarbij hij een krijs gaf en zijn nagels ergens inzette! Ja, precies au, au, au. Uiteindelijk 's avonds als hij in een mandje sliep, sloop ik met Sam naar bed. Sam is een goede slaper, even spelen, kwartiertje op bed liggen, kopje geven en dan kruipt Sam in zijn eigen (honden)mandje. Het probleem was nog niet opgelost, want meneer Joris zorgde ervoor dat ik rond 4 uur 's ochtends werd wakker gemaakt, door te krabben aan de slaapkamerdeur en luid te krijsen. Meneer had honger, en na gegeten te hebben vertrok hij naar de huiskamer.

Tegenwoordig laat ik hem in de slaapkamer slapen in zijn mandje, omdat daar altijd wel wat te eten voor hem is en dat ging goed. Al kwam hij uiteindelijk liever op bed en sliep het liefst bovenop me of gebruikte het hele bed met zijn 2,8 kilo! Maar ik sliep bijna de hele nacht!

Nou de afgelopen 2 nachten gaat het niet goed, het is hommeles. Meneer Joris wil niet slapen, wil naar de huiskamer. Als hij in de huiskamer is wil hij naar de slaapkamer. Heeft de kolderitus en duikt onder gekrijs in de kasten enzo. Sam zoekt dan maar een plekje bovenop de kast uit het zicht van deze gekke kat, want anders krijgt ie meppen.....
Vannacht om 4 uur was het weer zover, nou ik heb meneer naar zolder laten gaan. Ja Joris, hoor is, ik kan je beneden toch lekker niet horen en ik wil slapen!

Vanochtend om 9 uur meneer Joris van zolder gehaald, onder luid commentaar kwam hij naar beneden.... Ja Joris, wie niet hóren wil, moet voelen ;-)!
Hopelijk mag ik vannacht wel gewoon slapen? Joris , ja Joris hoor is!

2 opmerkingen:

marian zei

misschien moet je eens naar hem grommen heb ik gehoord, vindt ie niet leuk

Cuddle zei

Hoi Trudi, proficiat met je Blog!

It's me Sandra from Belgium..!


Meiske...het filmpje van Dexter ... slik... dat ventje heeft geluk gehad met jou, ook al was het maar voor zo'n korte tijd...
Knuffels meiske!

San
x