vrijdag 4 juli 2008

Met het openbaar vervoer

Vanochtend naar Schiphol gegaan om mijn vriendin Lydia uit Curacao op te halen, die om 8.55 zou landen.

Gedurende haar vakantie hier kan Lydia gebruik maken van het huis van vrienden, die weer op haar huis in Curacao passen. Het huis van haar vrienden is op de Weesperzijde, vlak bij het Amstelstation.........
Lydia ophalen, met openbaar vervoer, hoe ga ik dat doen. Via http://www.9292ov.nl/ kwam ik erachter dat ik wel met interliner 370 kon gaan! Uitgezocht dat het 5 strippen was, goedkoper dan met de tram naar station Lelylaan en dan de trein en ik hoefte niet over te stappen.

Een belevenis in de bus, die amper op de snelweg reed en via allerlei weggetjes me naar Schiphol reed. Jammer dat ik er nu pas achter deze superverbinding kwam, nu ik bijna ga verhuizen!

Op het arrivalbord, bleek Lydia al 3 kwartier geland te zijn. Jammer dat ik haar mijn mobiele nummer niet gegeven heb! Uiteindelijk na goed om me heen gekeken te hebben, bleek ze er gewoon te staan! En zoals Lydia betaamd, moest ze nog van alles, ja ze wilde een mobiel kopen voor in Nederland, na de halve aankomsthal doorwandeld te hebben kwamen we die tegen. De goedkoopste mobiel gekocht, toch nog meer dan 100 € ! Even koffie drinken in een juicy tent met veel lawaai. De koffie was wel goed en toen op reis naar de Weesperzijde.
Treinkaartjes gekocht, via de lift (roltrap durfde Lydia niet) naar het perron. Uitgestapt in station Duivendrecht, daar weer de lift genomen naar de metro, toen uitgestapt in het Amstelstation en daar via wandelpaadjes in tram 12 geklommen. Om 10.30 kwamen we op de Weesperzijde aan.

Goed nog even gekletst en om 11 uur richting buitendeur gegaan, waarna ik om 11.25 bij de halte van tram 12 stond om bij de Maasstraat uit te stappen om naar de kat van Miranda van het kattenforum te gaan. Miranda had me gevraagd om om 12 uur haar te helpen met Pappie te testen. Aangebeld, vriend deed open en wist van niks, even later stapte Miranda binnen.
Haar katten Pappie en Apie bewonderd evenals haar loslopend konijn.
Miranda zelf Pappie laten prikken, zijn glucose was 1,8 mmol/l, veel te laag dus. Pappie eten gegeven en siroop in zijn bekkie gespoten. Miranda koolhydraatrijk voer laten halen en geadviseerd om vanavond geen insuline te spuiten.......
Op de tram 12 gestapt (die net voor het rode licht stond te wachten) en om 12.15 was ik thuis :-)!

Geen opmerkingen: