zondag 27 juli 2008

Kattenspinsels

Gisterochtend ben ik om 6:30 wakker gemaakt door Sam. Sam maakt mij nooit wakker en ligt meestal nog in zijn (honden)mandje als ik opsta. Ik hoorde een luid geronk bij mijn gezicht, waarna hij op het kussen naast mijn hoofd ging liggen.. Opende mijn ogen, gaf hem een kus op z'n koppie en deed mijn ogen weer dicht. Toen kwam hij heel voorzichtig met zijn pootje richting mijn mond......
Ik weet niet wat hij wilde? Om eten vraagt hij nooit. Ik moet altijd het eten zijn richting uit brengen. Als hij echt honger heeft gaat hij naast zijn etensbakje zitten. Wat wil je me vertellen Sam? Ik vind je zo lief Sam!

Aangezien het bloedjewarm was zijn we opgestaan. 's Morgens vroeg voordat de zon op balkon komt, alles tegen elkaar open gezet. Onderwijl Joris in de gaten houden, dat hij niet aan het balanceren slaat op het randje van het balkon. Joris had deze ochtend geen zin in kunstjes gelukkig.

Leilah had wel weer haar nukjes, Sam en Joris mogen niet bij haar in de buurt komen. Joris voelde zich uitgedaagd en liep haar achterna, waarna zij de veiligheid bij mij kwam halen, naast de computer. Neen Joris niet doen!

's Middags wilde Joris Leilah gaan plagen. Leilah gaf een ontzettende kreet, Joris sprong op en schrok zo, dat hij spontaan in een niesbui uitbarstte! Arme Joris. En toen ik 's avonds alles had opengezet, ontdekte ik dat Joris zorgvuldig Leilah ontweek. Misschien is het balletje nu gevallen?

Doortje die nog niet in dit verhaal voorkomt, ligt met het warme weer het liefst op mijn bed, komt in actie als er eten is en zorgt door een poot of een klein sprintje dat Sam en Leilah zich gedragen. Joris, Joris vindt ze nog een beetje eng. Als Joris op haar etensplek zit, dan komt ze niet....

1 opmerking:

marian zei

deze kattenspinsels lezen lekker weg....