zaterdag 2 augustus 2008

Oppaskatten

Het personeel komt bijna terug, maar ik verzorg nu 1 1/2 week 2 oppaskatten, Rover en Cato, broer en zus.

In het begin van de oppas maakte ik me nogal zorgen omdat de katten overgaven en amper aten. Uiteindelijk heb ik ander voer aangeschaft en nu smikkelen en smullen ze wel.

Rover is een aandoenlijke kater, die in de winkel op mijn wacht, het liefst voor het raam. Heel veel mensen die in de straat lopen willen contact met hem, maar neen dat doet hij niet, hij doet net of hij het getik en gepraat niet hoort. Als Rover op straat is en naar binnen wil laat hij een oorverdovend gekrijs horen. Maandagnacht om 2:00 dacht ik dat ik hem hoorde, dus ik mijn bed uit, sleutel gepakt.....
Bleek dat voor zijn raam een zwarte krolse kat stond met een hele dikke staart! Zij maakte avances naar hem en hij keek gewoon de andere kant op;-) Dinsdagavond kwam ze nog eens langs, nu op een beter tijdstip 21:00, maar Rover gaf geen sjoege.

Na binnenkomst worden er heel veel kopstoten door Rover uitgedeeld en hij rent naar binnen. Cato zit meestal in de tuin of op het platje naast het huis en komt via de deur, die ik heb opengedaan binnen of via het kattenluikje.

Cato praat veel,hele verhalen, maar het eerste wat gedaan moet worden is duidelijk: de bakjes moeten gevuld! Als dat gebeurd is en ik daarna beneden even in de tuin ga zitten, komt Cato naast me zitten en wil gekroeld worden. En ze blijft maar praten. Rover komt ook in de buurt, maar niet zo dichtbij als Cato, Rover wil ook graag aangehaald worden.


Links bovenaan zie je een luidspeakertje. Erop klikken als je géén geluid wilt :-)

Geen opmerkingen: