zaterdag 9 augustus 2008

Ik wil slapen! 2

Ik mag ik mijn handen knijpen met mijn slapie Sammy. Voordat we gaan slapen even spelen met zijn pluisjes hierna komt hij op mijn voeteneind liggen nog even een knuf en een koppie en verder hoor ik hem niet meer. Nou dat is niet helemaal waar , want soms word ik wakker als hij naar de bak gaat en hierna uitgebreid zijn voorpootjes gaat vegen.

Vanochtend stond hij langzaam op uit zijn hondenmandje rekte zich even uit, zoals een echte golden retriever zou doen, en kwam even een aaitje over zijn bol halen.......

Mijn slapie Joris is een heel ander verhaal. In eerste instantie werd hij heel opgewonden van het spelen, maar nu interesseert het hem niet veel meer. Als ik ga slapen komt hij bij me liggen of kruipt in zijn eigen mandje. 's Nachts ligt hij meestal op mij en rond 4 uur half vijf, wil meneer naar de huiskamer. Dat doe ik niet meer, de huiskamer, want dan staat hij na een klein uurtje weer schreeuwend voor de slaapkamerdeur of hij heeft een hoogoplopende ruzie met Leilah.

Vannacht om 4:00 begon Joris de huiskamerdeur de bewerken met zijn voorpootjes en te schreeuwen. Honger? Meneer stelt hoge kwaliteiteisen aan het voer. Het natvoer wat 4 uur in het timerbakje gestaan heeft met koelelement, voldoet niet meer! Ik toverde dus wat brokjes te voorschijn en even later had Joris last van een haarbal die hij keurig op een krant wierp
Zijn drang naar de huiskamer was nog niet voorbij, ik stopte mijn oren dicht, zorgde ervoor dat Sam niet van de brokjes kon eten en probeerde verder te slapen.

Uiteindelijk kwam hij weer op me liggen en in een waas van slaap toverde ik nog wat brokjes voor hem, waarvan hij er een paar op en hierna naast me kwam liggen i.p.v. op!

En wie blijft er liggen als er moet worden opgestaan! Joris!

Geen opmerkingen: