maandag 17 november 2008

Zieke Joris


Gisteravond leek er nog niets aan de hand te zijn met Joris, behalve dat hij vreemde smakgeluidjes met zijn bekkie aan het maken was. Hij gaf een hoopje wit slijm over, dat doet hij wel vaker. Joris moet regelmatig eten anders gaat hij overgeven. De ene keer ben ik consequenter om het bakje naar Joris te brengen zodat hij gaat eten. Had ik gisteren ook gedaan, dus ik wist dat hij gegeten had. Verder staat er bij mijn aanwezigheid altijd voer klaar, zodat hij zichzelf behelpen kan.
Normaal slaapt Joris bovenop me en krult zich uiteindelijk naast me. Vannacht niet, hij bleef bovenop me zitten met smakgeluidjes. Uiteindelijk kwam er weer wit slijm uit. Hij ging wat eten en wat drinken en bovenop me zitten en elke keer overgeven, de ene keer voornamelijk wit slijm, de andere keer met water en voer.
Vanochtend om vijf uur het dierenziekenhuis gebeld en ik mocht gelijk komen of anders om half negen........ Aangezien mijn portemonnee half negen een betere optie vindt, zijn we met hangen en wurgen (op me zittend, overgevend) de nacht doorgekomen.
Joris is onderzocht, had wat gas in de darmen en lichte verhoging. Het oordeel van de DA was een virusje. Ik vroeg me af of hij dat niet van mij gekregen kon hebben, neen dat kon niet.... Bloed afgenomen nierfuncties, glucose, leverfuncties en totaal eiwit, alles was gelukkig goed. (Joris bleef netjes zitten, afgelopen februari was het nog een grote strijd). Joris heeft een eetlustopwekker bekomen en ik kreeg een flesje eetlustopwekker mee om een half uur voor het eten te geven. Joris was bij de DA 100 gram afgevallen en dat is veel als nog geen 3 kilo weegt :-(! Zoveel reserve heeft Joris niet. Vetmesten gaat niet bij hem, hij is erg kieskeurig met eten.
In de auto kwam er een schor geluid uit Joris (Ik loop al een week met een schorre stem rond)....En ik vraag het met toch af, volgens mij heb ik Joris aangestoken!
Thuisgekomen heeft Joris met veel vijven en zessen wat natvoer op(niet te veel) en heeft niet overgegeven. Nu ligt hij te slapen, laten we hopen dat het snel beter met hem gaat.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Joris gauw beter worden hoor. Aan de verzorging zal het niet liggen. De duimen worden hier gedraaid.

Anoniem zei

Beterschap hoor Joris.

Kan een kat een virus van een mens overkrijgen dan? Kan me voorstellen dat je het denkt, maar ik weet het ook niet zeker?

Sterkte,

Jeske

Mevrouw Katblad zei

Arme Joris! Beterschap hoor!

Anoniem zei

Sterkte met je poesjes ik weet hoe het aan je hart gaat groet Marcel

Anoniem zei

Ik weet hoe het voelt dat je dier ziek is wens je sterke Marcel