woensdag 19 november 2008

Joris is ziek (2)

Gisteren toch maar met Joris en Sam naar de DA geweest. Joris bleef koeren, maar gaf gelukkig niet zo veel slijm meer over en Sam leek hetzelfde probleem te hebben.
's Middags begon Joris' rechteroogje te tranen en toen ik de oorthermometer in zijn rechteroor stopte, bleek ie vol oorsmeer.
Kip koken, vis koken. sausjes over het eten, een paar likjes en dat was het. Dus ik heb hem uiteindelijk gedwangvoerd. Veel kreeg ik er niet aangezien Joris tegenwerkte.
Bij de DA had ik het over een mogelijk maagzweer bij Joris. En de DA legde de weg uit die dan gegaan moest worden. Weer bloedafname, maar dit keer bloedbeeld en eiwitspectrum en misschien toch voor de zekerheid een T4. Dan een echo en dan een maagbiopt.......een dure weg...
Sams tandvlees bleek flink rood (hij heeft FORL) hiervoor heeft hij een AB spuit gekregen en prik tegen de misselijkheid.
Sam voelde zich na thuiskomst beter en dat is zo gebleven gelukkig...... Joris heeft een heel arsenaal aan medicijnen. Een half uur voor het eten krijgt hij iets tegen de misselijkheid, een eetlustopwekker en een maagbeschermer. Verder moet ik zijn rechteroortje 2x per zalven en zijn rechteroogje 4x per dag.
De eetlustopwekker deed zijn werk, en Joris at 14 gram hypoallergeen voer. Vannacht heeft hij ook veel gegeten. Ik had vis en kip neergezet, maar daar blijf hij boven koeren. Dus heb ik het bakje afgesloten. Hij moest zich behelpen met de hypoallergene brokjes!
Vanochtend had Joris geen trek, maar hij had om 5 uur vanochtend nog wat brokjes op,maar tegen het middaguur kwam de trek. De maagbeschermer lijkt zijn werk te doen......Afwachten maar weer. Hij voelt zich beter, spint een beetje, trappelt op zijn bedje. Ik heb nog geen drolletje gezien, hopelijk komt ie gauw.

5 opmerkingen:

marian zei

Dat gaat vast de goede kant op. Hopelijk heeft hij enkel een virusje!

Anoniem zei

Ach gossie, Joris heeft het goed te pakken zeg. Hopelijk zijn jullie nu op de goede weg. Knuffel voor Joris.

Maar wat is: "koeren"?

Trudi zei

Braakneigingen maken. Als je dus bijna over je nek gaat

Mevrouw Katblad zei

Uitgebreid maagonderzoek lijkt me overdreven. Even een paar dagen middelen tegen misselijkheid, maagzuurremmer en lichtverteerbaar voer en je weet het ook, toch?

Anoniem zei

He Trudi, sterkte met de beestjes.

Liefs Marina en Lotje