zaterdag 1 november 2008

kattenspinsels 2




De rust in huis is wedergekeerd.
Doortje ligt in het hondenmandje in de slaapkamer, Leilah ligt in het vervoermandje, waarin een lekker kussentje, en geniet ook van haar rust. De 3 heren liggen in de huiskamer. Sam in het mandje op de stoel, Joris in het mandje op de bank en Tommy ligt op de leuning van de sofa.
Vermoeiend zoveel energie in huis, Tommy is de laatste 3 dagen slechts 60 gram aangekomen en dat heeft vooral te maken met zijn eindeloze energie. Hij weet niet van ophouden en de heren vinden het echt leuk om met hem te spelen, maar vinden het niet leuk om constant besprongen te worden. Alle activiteit die de andere katten vertonen wordt gader geslagen door dit kleine mormel en hij wil overal bij zijn!
Als ik in huis loop moet ik opletten want ineens staat dit kleine mormel voor mijn voeten, op zijn achterpoten, als ie wil zeggen: kom maar op, ik lust je rauw :-).
Meneer Tommy klimt overal in, dus dit ga ik hem afleren. Volgende week krijgt ie met de plantenspuit te maken!
Als ik er overdag niet ben, dan maken de heren gebruik van de huiskamer en keuken en hebben beschikking over voldoende voedsel, en de dames zijn in de slaapkamer met badkamer.
's Nachts worden de rollen omgedraaid. Sam ligt even op bed en gaat dan zijn mandje in. Joris gaat eerst even op mijn zij zitten en zoekt dan een plek op het bed dicht naast mij. Tommy lag eerst vlakbij mijn hoofd, maar zocht vannacht het gezelschap op van Joris. Joris was er vanochtend niet blij mee en heeft de behoefte meer aandacht van mij te vragen door om voedsel te bedelen (terwijl er genoeg keus is). Doortje vraagt ook aandacht, zij komt niet eten in de keuken en laat haar eten door Leilah opeten. Is erg in voor knuffels (zij is dan ook mijn knuffelpoes).
De geledingen onderling hebben het nu ook moeilijk, regelmatig is er ruzie. Zal te maken hebben met minder rust en regelmaat door de komst van het Mormel.
De verhoudingen tussen Leilah en Tommy en tussen Doortje en Tommy gaan beter, al kan Tommy eerder een ram krijgen. Liefdevolle aandacht krijgt Tommy eerder van Joris en Sammy en van mij natuurlijk :-)

2 opmerkingen:

marian zei

Het is een gezellige boel daar vooral als ze allemaal in hun mandje liggen. Ik geloof dat als ik het zo lees dat ik het maar bij mijn twee poezebeesten houd. Enneh Tommy zet de boel lekker op zijn kop!

Mevrouw Katblad zei

Het duizelt me helemaal!